Když se zahledíte do vozového parku Armády České republiky, nelze si nepovšimnout vozů Tatra. Ty tvoří velkou část především nákladních dopravních prostředků. Jsou to nejrůznější speciály pro vojenské účely. S nimi se ovšem pojí nejenom špičkový technický stav, ale také určité kauzy. Něco, jako byla kauza Pandury. V tomto případě šlo o nákup vozů Tatra spojený s lety 2008 a 2009.
Jak probíhaly nákupy vojenské techniky Tatra?
Příběh této kauzy se ve své podstatě začal psát v roce 2006. Tehdy kopřivnická Tatra získala poměrně lukrativní zakázku od české armády na dodání 556 vozů. Problémy se ovšem začaly vynořovat až později, kdy přišly na přetřes technické komplikace s nápravami a údajné ovlivňování zakázek. O tom ale až v následující kapitole.
Informace související s nákupem vozů Tatra
Nákup vozů Tatra samozřejmě zavířil vodami české armády a také politické scény. V následujících otázkách a odpovědích Vám prozradíme to nejzásadnější z této kauzy. Zároveň se zaměříme na další informace o Tatrách v armádě.
Byl to náměstek ministra obrany. Ten údajně chtěl úplatek po společnosti Tatra. Pak by se pokračovalo v již rozjeté dodávce nákladních vozů. Česká vláda k nim totiž vzhledem k nahrazení podvozků měla jisté výhrady.
Osočení padlo i na jejího ředitele, který měl být údajně nositelem nabídky na finanční úplatek. Je pravdou, že všechny osoby z této kauzy byly postupem času zproštěni všech obvinění.
Nákup vozů Tatra byl spojen s modely Tatra Force, kterých bylo dodáno kolem 37 ks.
Dalším populárním modelem je Tatra Tactic v podobném množství. Původní finanční zakázka se týkala částky až 2,75 miliard korun.
Celkové množství této vojenské dopravní techniky převyšuje číslo 3 000. To je úctyhodný počet. Zkrátka technika ověřená léty provozu.